En rosalila sexa

Min sjätte och tillika hittills största matta är klar för leverans.
 
Den mäter 148,5 centimeter i diameter och består av 3 påslakan och 4 vanliga lakan. Nästa matta är beställd av en tonårig kille så det tarvar att jag tänker till när det kommer till färgval.
 
Jag har ju varit lite återhållsam med loppisbesök det senaste året men i lördags tog jag en tur till Stensele och Pingstförsamlingens välbesökta butik och gjorde ett superfynd. Eller vad säger ni?
 
Svarvade teakstakar för blockljus för totalt 40 riksdaler, kan inte vara mer nöjd!
 
Ha det gott så hörs vi vad det lider!
 
Anita
 
 
 
 
1 Anna:

skriven

Dina mattor är helt underbara!

2 lopplisa:

skriven

Förstår att du är nöjd med ljusstakarna!! Vilket kap! Och oj, vilken stor och fin matta du knåpat samman!! Det går tydligen åt mer lakan än vad jag kunde föreställa mig, men man får ju en himla lust att börja virka mattor själv. Vad använder du för grovlek på virknålen förresten??

Ha en fortsatt fin helg!

Pia

Svar: Jag använder nr 12, söker dock efter en längre nål då den jag har känns lite kort med sina 15 cm. Tror att en längre skulle ge mer stöd i handen.
Anita Stenmark

Kommentera här: