Jag och kungen på Grand

Kan nästan inte förstå det själv men nu har jag gjort mitt första offentliga framträdande i
"Handkraft & Återbruk´s" namn och det skedde på Grand Hotel i Stockholm där även Carl XVI Gustaf deltog.
 
Det handlade om Storumans kommuns dag under de traditionella Västerbottensdagarna där jag blev inbjuden att berätta om min resa, hur det kommer sig att jag som 58-åring är i färd med att starta eget och vad mitt företagande ska handla om.
 
Att stå framför ett drygt sjuttiotal personer som är vana att "framträda" kändes rätt rätt pirrigt då det ligger en aning utanför min bekvämlighetszon. Nu gick det över förväntan och jag fick så mycket feedback och en massa nya inputs så jag kan inte vara annat än nöjd.
 
Jag har lånat en blid från kungahusets hemsida...
 
..och jag sitter på tredje raden längst ut och lyssnar till en intressant presentation om ett projektet där man försöker få fram metoder för ett mer hållbart fiske i Tärnasjön och Tärnaån med förhoppning att dessa metoder även ska fungera på andra ställen.
 
När eftermiddagskaffet var intaget var det det dags för Storumansonen Anton Bjuhr, en av två delägare i den prisbelönta Stockholmsresturangen "Gastrologik", att berättade om sin resa från diskare till stjärnkrögare. Efter det var det så dags för lilla mig och jag kan erkänna att det var riktigt pirrigt men att det blev lättare vartefter jag talade. Jag tänker att det är en bra erferenhet att ha med sig i framtiden.
 
Moderator för dagen var vår "egen" Ida Björnstad och hennes proffsiga och naturliga framtoning gjorde det lättare för oss alla, i alla fall för mig. Tusen tack Ida för att du är den du är!!
 
Avslutar med en bild från damrummet där jag, under kvällsaktiviteterna, smög till mig några minuter i lugn och ro.
 
Nu ska jag försöka att smälta alla intryck inför kommande tider.
 
Ha det så himla bäst!
Anita
 
 
 
1 Heimlaga:

skriven

Vilken storstilad start på företagandet!! Stort grattis till det och Lycka Till med företaget!

Kommentera här: