En massa ideer

virvlar runt i skallen för tillfället. Föremålet för dessa tankar är den stora lampskärmen jag hittade på loppis i våras och som jag då såg för mig skulle bli lika fin som den som mia-kinoko har återbrukat så proffsigt.

Det visade sig dock vara rätt svårt att få det snyggt så det var bara att vända tankeverksamheten och hitta nåt som passar mina färdigheter bättre.

Och det är där jag är nu - ska jag klä skärmen med tyg eller behålla "skelettet" synligt? vilken färg, rosa, vit, beige? frans eller pompomband? broderier, virkat? blingbling i forma av tex knappar?

Ja ni förstår, det är inte lätt att besvara alla frågor som dyker upp, men det är faktiskt så det är ibland i början av en skapandeprocess medan det andra gånger bara är så självklart vad som ska göras.

Det är i allafall på gång att bli nåt av skärmen jag hade dinglande på styret när jag cycklade hem från loppis den där dagen i våras.



Vad slutresultatet blir återkommer jag till.

Höres
Anita



1 IVF-karusell:

skriven

Godkväll! Vilken fin blogg du har och många fina saker du producerar! Jag blev nyfiken på kuddvaren; http://anitafixar.blogg.se/2011/may/blatt-ar-flott-rott-ar-sott-gult-ar-fult.html

om det var så att du kanske sålde dem?

Vänligen, Jannica

Kommentera här: