Ibland går det mindre bra

Som i gårkväll till exempel, mellan allt mer juligt pysslande plockade jag in ett önskemål från lille Trille vilket var en sovpåse.
 
Klipp och sömmnad gick som en dans tills jag insåg att jag helt glömt bort öppningen (som ni kan se på bilden nedan som är Teos variant) för att vända påsen och där det varma täcket vid behov kan plockas ut och in.
 
 
Okej, det var ju inte värre än att sprättkniven fick plockas fram för att sprätta upp sömmen där jag skarvat fodretyget för att få ut rätt längd. Sprätt, sprätt så var då sömmens fäststygn borta, i ett ritch så skulle då hela sömmen öppna sig men vad hände.. jo, själva tyget fick en tio centimeter lån reva åt fel håll så att säga.
 
Det är väl enda nackdelen med att återbruka tyg, det är ju lite nött och slitet på vissa ställen. Denna fd gardin hade en, ack så liten men dock, befintlig defekt i ena stadkanten som jag nyttjat när jag skarvade ihop tyget och som nu gav upphov till denna ovälkommna "öppning".
 
Fy fläsk så obra det kändes, jag släckte ner i syrummet och gick helt sonika isäng.
 
Nu, åtta timmar senare är problemet åtgärdat och allt är frid och fröjd igen, återstår bara att skrädda till täckesdelen och stoppa in den i den numera förstärkta öppningen.
 
Det finns tack och lov annat pyssel som har gått så bra som jag önskat och som ikväll ska tas till nästa nivå. Minns ni mina loppisköpta gardinringar?
 
 
Dom är numera vita och nu är pänningen är oolidlig för att se  om min ide är genomförbar.
 
 
Även konservburkarna har fått sig en släng av den vita färgen så även ett annat loppisfynd, en ljusbärare från typ 70-talet.
 
Dax för en tekopp innan den vanliga promenaden till jobbet.
 
Höres
Anita
 
1 Linda:

skriven

Fy så tråkigt när sånt händer men tur att du kunde åtgärda det.
Spännande att se vad som ska hända med gardinringarna. =)
Ha en bra dag! Linda

2 Helena Högberg:

skriven

det där med ritsch-ratsch har jag varit med om när man rivit tyg för att få det trådrakt. "ritch" åt helt fel håll! Sedan dess har jag blivit försiktigare.Det blir spännande att se vad du ska göra med ringarna!

3 Annie:

skriven

Å visst är det irriterande när saker och ting inte fungerar som det ska;) Nyfiken blev jag på det nymålade i alla fall;)

Önskar dig en ljuvlig dag
Kram
Annie

4 Sanna:

skriven

Tur att det löste sig till slut i alla fall.. =) Vad du pysslar och står i..nyfiken på det färdiga resultatet.. ;)

Kraaaaam
Sanna

5 Pia:

skriven

Spraymålade du gardinringarna?

Svar: Jajamän, dom är sprayade
Anita Stenmark

Kommentera här: