Inte svårt alls

Jag har, som så många andra, blivit smått sugen på en Kählervas men som vanligt blir jag lite snål då det kommer till att uppfylla personliga önskemål. Dessutom kommer alltid tanken "hur svårt kan det vara" och i det här fallet skulle det visa sig att det var inte svårt alls att få till en randig blomsterhållare a la "Kählerwannabe".
 
Längst in i köksskåpet fann jag en tråkig, vit, liten bortglömd vas som bara bad om att bli makeovrad och i pysselskåpet hade jag rosa sprayfärg och maskeringstejp. Jag mätte inte utan lät ögonmåttet leda mig och resultatet blev helt okej.
 
Det finns naturligtvis en del kvar att jobba på när det kommer till storlek, form och randning innan den riktig Kählerkänslan uppstår men för nu känner jag mig riktigt nöjd. Med det så har jag lyckats slutföra mitt tjugotredje återbruksprojekt för året.
 
Även nummer 24 kan bockas av och det i form av en väska..
 
 
..av vackert nötta blåjeans.
 
Vad näst steg, nr 25, ska bli har jag i dagsläget inte riktigt klart för mig men det dyker säkert upp en ide eller tanke på vad det är som står på tur att skapas.
 
Får jag klaga lite på vädret? Vi har varit ute med barnbarn ikväll och det är så kallt att både mössa, vantar och långkalsong är ett måste för att inte frysa. Jag måste ha missat något. Jag tror ju nämligen att vi idag gått in i andra halvan av juni och att just den månaden räknas som en sommarmånad! Istället känns det som att mars har gått i repris sedan den dagen vi lämnade april. Ja tro vi flytt!!
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
1 Ewa Svensson:

skriven

Gillar din jeansväska! Återbruk äger!

2 Doris:

skriven

Du kan verkligen göra det bästa av utslitna jeans. Tänk vad lite färg kan göra för en tråkig vas.

3 Denise:

skriven

Superfin vas o väska!

Kommentera här: