Sköna söndag

Så blev det ett oplanerat blogguppehåll igen men idag kom jag till skott. Dagen startade i tvättstugan klockan 06.00, här är vi morgonpigg och rask. Jag gillar att stiga upp tidigt på helgerna, man får ut så mycket mer ledig tid liksom. Vad har jag då gjort med tiden undrar kanske vän av ordning? När frukosten intogs så kastade jag en blick på min gamla och rostiga föredetting till fotogenlampa som jag brukar pillra in ett värmeljus i ibland med betoning på ibland för det är ett litet trixande att få till det. Där och då slog det mig att jag kunde testa hur det skulle funka med en av mina nya favoriter, batteridrivna minislingor, och se det blev kärlek vid första ögonblicket. Eller vad säger ni? 
 
Funkar i det flesta lägen...
 
....och det blir mysigt när mörkret lagt sig.
 
Har även hunnit med att tillverka mer material till mina mattvirkningar..
 
..för det har visat sig att alla barnbarn vill ha en så det är bara att virka på.... 
 
 ...om alla en egen ska få!
 
Om en timme startar damernas 3-milslopp i Holmenkollen och då sitter jag och virknålen bänkad framför tv´n, skönaste söndagsnöjet enligt mig.
 
Hoppas ni också har en bra dag och så får vi höras.
Anita
 
 
 
 
 
1 charlotte:

skriven

Flitig som vanligt!

Svar: Ja, alla stunder som latmasken håller sig borta :)
Anita Stenmark

2 Doris:

skriven

Du den lampan blev ju hur läcker som helst!

Svar: Ja visst blev den
Anita Stenmark

3 Grått är snyggt:

skriven

Tack för en inspirerande blogg.
Gillar verkligen det slitna gråa fönstret
Hälsn lisen

Kommentera här: