Back in business

Som så många andra stod jag på tisdagsmorgonen inför faktumet att julledigheten var över för denna gång. Kan inte påstod att jag längtade in i selen men av erfarenhet vet jag ju att det inte kommer att gå många dagar innan vardagen är fastställd och det är helt okej att traska iväg på jobbet.
 
Att ta sig iväg till ateljen gick lättare men även där behöver jag några timmar innan farten är där den ska vara. Igår kväll påbörjade jag arbetet med en beställning som handlar om att förvandla kundens kläder till storlekar som passar dennes barnbarn. Jag har fått fria händer så i huvudet pågår en process där olika modeller passerar revy men innan jag kommer till själva skapandet så handlar det nu om att sprätta, klippa och stryka..
 
..och sprätta, klippa och stryka då det behövs en hel del material till fem barn i varierande ålder. En riktigt bra utmaning där min kreativitet får göra rätt för sig.
 
I förra inlägget berättade jag om köksstolarnas nya kläder samt att även extrapallarna skulle få en remake i samma anda och så här blev resultatet för de senare nämnda..
 
Ingen lik den andra men olika är bra om ni frågar mig.
 
Ha en fortsatt bra vecka!
Anita

Kommentera här: