Årets sista vecka..

bjuder på lite av varje bla blåst, arbete, julbordsrester och förberedelser för nyår. Ett nyår som kommer att firas i Joesjö då jag är schemalagd i Hemavan onsdag, torsdag, fredag, måndag och tisdag. Nu på morgonen både tvättas, pysslas och packas det för att vid lunchtid starta färden mot fjällvärlden.

Tänkte först kasta ut granen innan avresan men den får vid närmare eftertanke stå kvar till efter helgen - den är ju rätt fin ändå och inte så himla julig i sin vit/silvriga klädsel.

Julen är dock över för denna gång och kan sammanfattas i några bilder..











Granar och pynt, ljus och värme, tomtar och glögg, mat och .... mat, och mycket hjärta och kärlek från nära och kära.


Morgonens pyssel har resulterat i en ommålad klocka samt en stjärna.





Tanken är att jag ska sy nya gardiner och mysa till det lite i stugan så de nya detaljerna kommer att sitta fint tror jag.

Nu måste jag ta hand om tvätten och packa det sista så jag tar mig iväg i tid.

Ha nu ett Gott Nytt År så hörs vi 2012.

Anita