I väntan på nya bilder får ni här en blandning av vad jag håller på med och vad jag gillar


Ett lapptäcke utan täcke, ett överkast med lappar = lappkast

Balkongens nya kläder, från förra sommarem förstås. Mår som en prinsessa när jag varma sommarkvällar kan krypa upp i stolen med en god bok och bara må :)

En typisk höstsmyckning av vår entre, allt inhämtat från skogen. Gör som jag, leta upp gamla sopptippar och plocka med rostiga föremål som bara ligger där och väntar på att bli upptäckta - du får fina inredningsdetaljer och naturen blir av med oönskade föremål.


Jag är verkligen en julnörd och enligt mig så är advent den absolut bästa tiden. Redan i oktober börjar jag ladda, då åker gamla julinredningstidningar och dyligt fram. 2010 var första året min gran inte var klädd i rött utan den kläddes, som ni ser på bilden, i vitt och silver.

Och här blev det tvära kast! Under sommaren tar jag gärna ut symaskinen och sitter i solen och syr, går bara fint. Jag får dock lite konstiga blickar från förbipasserande :)

För några år sedan upptäckte jag Tilda-dockor som jag under tidens gång har förändrat utifrån egna och andras önskningar. Här tex en beställning som skulle föräras en sjuksköterska som fyllde jämt

Ja sånt och mycket mer gillar jag att pyssla med. Jag gillar väldigt mycket tanken på återbruk så mina besök på loppisar har nästan blivit ett behov, i jakt på material och ideer till nya projekt.

Kommentera här: