Julskyltning hos Handkraft & Återbruk

Ett litet hopplock av mina pysslerier den senaste tiden.







Adventstaken är den i furu jag visade häromdagen som först fick ett lager svart färg innan den vita penseln plockades fram. När färgen torkat så gick jag över den med slippapper där jag tyckte det passade. Hänget är en gammal mazarinform som bankats ut och piffats med lite pärlor.







Ytterkrukor är i grunden konservburkar av blandade storlekar som målats, slipats och fått bilder pålimmade för att slutligen pimpas med diverse band.



Mera pimpade kakformar





Den lilla tomtenissen är utklippt från en gammal och lite trasig julbonad som fått en ram av vadmal från en militärfilt.



Galgen är i grunden en tråkig i plast som jag först klätt med vadd och sedan med ett fodral sydd av en linnehandduk.

Övriga material jag använt är bla juteväv, virkade dukar och tygbitar från stuvlådan.