Städning..

.. räknas det till kreativt arbete??

Hursom var det ett städil av modell större som drabbade mig när jag i morse kom hem efter första farmarpasset. Berodde det inte på ett yrvaket krego så kanske det är det alltmer återkommande ljuset som får bära ansvaret för dagens aktiviteter.

När städlusten kommer så här oplanerad så måste jag säga att det är ganska tillfredställande att fara runt med snabeldraken och moppen till toner av god musik. Eller vad säger ni?

Under städprocessen finns ju absolut tillfälle att låta tankarna flöda fritt och i mitt huvud snurrade bilder från "Äntligen hemma´s" säsongspremiär. I inslaget där Lulu Carter fixade ett sovrum men naturen som inspiration visades en tavla eller lampa... (en lamptavla kanske) som jag genast föll för.

Foto: Elin Bohman

Häftig som den är och väldigt inspirerande för i mitt huvud ser den ut på ett annat sätt.... nåt att ta tag i.

Nu är det dags för dags att dra iväg för middagsutfodring.

Höres
Anita

1 Charlotte:

skriven

Ett anfall av städmani? Hoppas du kom ut ur det med sinnena i behåll! Kram

2 Pia:

skriven

När jag är i städtagen, klykar jag på trådlösa hörlurar i öronen och lyssnar på valda radioprogram (mycket P1) eller en ljudbok lånad digitalt från bibblan. Då går det lättare att ta sig an städtråkeriet. PS Ska bli spännande att se din idé av lamptavla /Pia

Kommentera här: