En härlig lördagsförmiddag

som har innehållit en hel del kreativitet är nu till ända.

Dagen startade redan 05.00 då jag pigg och utsövd slog upp mina gråblå och morgonens första uppgift kom att bli inlägget om mitt bidrag till "Pysselstafetten".

Efter lite frukost kastade jag mig över ett jeans-re-do-projekt som har sysselsatt mig de senaste dagarna.

Ursprungsideen var en klänning till mig själv och det kan jag lova er att det var länge sedan jag sydde mig ett klädesplagg. Då man som jag har en storlek på tuttarna och en annan på rumpan tycker jag att det är lite knöligt att få till det så den tänkta klänningen kom att bli en kjol. Bilder på den kommer först på måndag då det är dax för nästa bidrag till "Utmaning återbruk 2012".

Sen var det dax för en härlig långpromenad med loppisstopp. Mina loppisbesök de senaste månaderna har inte varit lika frekventa som tidigare men idag var det alltså dax och självklart hittade jag lite smått och gott...



En gardin väldigt passande för årstiden med små skuttande kaninerna, ett tyg med äppelmönster och ett gäng virkade alster som faktiskt var gratis :)



och kronan i samlingen; ett fat på fot som genast hittade sin plats hemma hos oss.



Ett riktigt lyft för mitt lilla påskliljearrangemang där även tre små kycklingar och några videkissar slagit sig till ro.







Kvistarna hittade jag på min morgonpromenad och det räckte även till att pynta den vita primulan som står på matbordet.



Det är kanske här kycklingarn har sitt hem...



Eftermiddagen kommer att forsätta i återbrukets anda och med det vill jag önska er en riktigt trevlig lördag.

Höres
Anita