Morsdagspyssel

En underbar morsdag har jag haft, besök av barn och barnbarn - fysiskt och på skype. Och på det har det varit ett underbart väder, jag har helt enkelt varit lycklig att vara människa :)

Förutom besök har dagen bestått av tvättstugearbete, krattning och lite pysslande.

Pysslet har handlat om demontering av jeans. Jeans som har kommit till mig ända från Lycksele via Linda S. Som jag sa i mitt senaste inlägg så brukar jag oftast sprätta alla sömmar då jag tycker att det är så läckert med det mörkare tyget som tittar fram där sömmen tidigare varit - åter igen den lite råa känslan som passar så bra ihop med mig :)

Att sprätta tar dock sin lilla tid men en dag som denna sitter jag ju absolut ute, så praktiskt då det blir en massa "boss" när sömmarna sprättas. Jag har inte riktigt haft koll på hur lång tid det tar att demontera ett par jeans så idag kollade jag klockan lite extra och kan ni tänka er att det tog dryga timmen från..



.. till..



.. men faktum är ju att tiden går fort när man har roligt :)

Nu är det bara att kicka igång den kreativa delen av hjärnan så ska det säkert bli nåt skojsigt av materielet i den till brädden fyllda Ikeakassen som numera står mitt på golvet i mitt syrum.

Ha det gott så höres vi

Anita