Jeansbrukeriet fortsätter

Förra veckan sken solen ohämmat över oss, denna vecka får naturen en rotblöta men tack och lov har vi en hyfsad temperatur så sommargarderoben funkar ännu.
 
Då vädret inte lurar ut en så har det blitt några timmar vid symaskinen och av ohejdad vana jobbar jag vidare med att försöka minska innehållet i min väska..
 
 
..vilket inte är gjort i en handvändning.
 
Två olika projekt har jag genomfört de senaste dagarna och nummer 1 är en outfit till yngsta barnbarnet..
 
 
..och kan väl bäst beskrivas som flera nyanser av grått. Kunde inte låta bli att ta med även de mest slitna partierna då jag tycker att det ser så tufft ut på småkidsen.
 
Projekt nummer 2 är ett täcke tänkt till en lite nyföding..
 
 
..där jag blandade upp denimen med delar av en mjuk skjorta som lillkillens pappa har slitit ut.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
 
1 lopplisa:

skriven

Supertuffa brallor på en liten snubbe!! Riktigt fina!!! Täcket likaså.. ja, fint och läckert! Kul med ett täcke som bär på kuriös familjehistoria!

2 lopplisa:

skriven

Kul med ett täcke som bär på kuriös familjehistoria!! Supertuffa brallor till liten snubbe!! Vem vågar mucka med en sådan tuff parvel??

3 lopplisa:

skriven

Ska jag ta det en gång till?? Trodde inte första kommentaren gick iväg :)

4 VisaLiza:

skriven

Gillar dina jeansprojekt starkt. Så himla kul med återbruk dessutom. Liza

Kommentera här: