Lukt av terpentin

Idag var det hög tid att traska ut i stora skogen och hämtade in årets adventsgranar.
 
 
Då jag var senare än vanligt i året hann tjalen gå i backen så fick det bli sågade varianter trots att jag föredrar att se roten i glasburken.
 
 
Innan skogspromenaden var jag iväg på Fillans loppis och hade lyckan att få med mig en fin, fin uteljusslinga..
 
 
..som ska få pryda sin plats på vår blakong. Ska man ha färgade ljus så ska det vara blandade kulörer, inte de moderna, kalla, blåa som folk av någon märklig orsak väljer till sin utebelysning. Ja, det är ju vad jag tycker, ni andra kanske bara älskar blåljus.
 
På kvällens menyn står det lutfisk, en rätt som jag och maken gillar skarpt och som har blivit lite av en tradition så här till första advent - jammi, jammi!!
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
1 Karina:

skriven

Jag håller med dig i båda fallen, dessa eländig kallblå slingor är inte snyggt och inte gillar jag de som byter färg heller. Riktiga gamla godingar är bäst. Och så lutfisk :)

2 hönapöna:

skriven

Underbart att få plocka hem lite söta små granar... genast blir det adventsstämning!

3 Anonym:

skriven

När jag var liten var det en familj som hade en slinga med röda gula blå och gröna lampor - formade som glödlampor. Vill haaaa :-)

4 Linda Söderlund:

skriven

När jag var liten var det en familj som hade en slinga med röda gula blå och gröna lampor - formade som glödlampor. Vill haaaa :-)

5 VisaLiza:

skriven

Fin ljusslinga, håller med om att den varianten är finast. Kramar Liza

6 Linda:

skriven

Så fint med smågranar i glasburkar, det tror jag att jag härmar. =)

7 Pysselfarmor:

skriven

Hade önskat mig snö nu till första advent...inte en flinga men rejäl storm!!
Ha det gott i norr - jag längtar upp, men det blir inte förrän till påsken!

Kommentera här: