Två veckor av kreativitetstorka

Bara så där på en grisblink har det då gått två veckor sedan förra inlägget. Med den farten är de sju åren jag har kvar till pension rent överskådlig :)
 
Hur det nu än är med det så kröp sig lusten på så smått i gårkväll och jag lade sista handen på ett tidigare påbörjat projekt. Projektet i fråga behövde verkligen lite TLC..
 
..en gammal sliten campingstol som inte gjord någon glad. Min tanken var att spraymåla ställning men då kom maken på den superba iden att lämna in den till ett lokalt företag där man pulvermålar sin komponenter vilket jag gjorde och igår var det fixat och det blev riktigt lyckat.
 
 Med ett fint underrede så kom lusten att ta tag i själva sitsen och både tyg och bollfrans fanns i mitt överfyllda skåp. Då det inte funkar att sy fast tyget runt ställningen med en vanlig symaskin valde jag breda kardborreband som även det fanns i min ägo och som ger utrymmen för ställbar höjd. Vad som återstår och som måste inhandlas är skydd man trär på rören och det hörs finns på den lokala byggbutiken. Med det så kan jag bocka av mitt 39:onde arbete för året vilket betyder att jag så här i vecka 35 ligger på plus. Det är alltså 18 veckor kvar av 2015 då det är ett sånt där generöst år som bjuder på en extra vecka. Arton veckor är inte mycket... med andra ord inte så länge tills det vänder igen :)
 
Ha en fortsatt härlig vecka så hörs vi
Anita
 
1 lopplisa:

skriven

Hahaha... det är alltså bevisat att det inte är fel att ha "bra-att-ha-saker" i väntan på möjlig användning? Så skönt att veta!! :) Blev det kostsamt att låta pulvermåla underredet förresten?? Hur som, kan jag tänka mig att det håller bättre i längden än sprayfärg (på tal om öljetter, funktion och hållbar utveckling) och så snygg stolen blev, med bollfrans och allt!! Vilket lyft!

Svar: :) Vad gäller lackningen har jag den turen att maken "råkar" jobba på det företaget så det blir väl bara en fikakostnad :)
Anita Stenmark

Kommentera här: