Höstpyssel

Välkommen ni tappra skara som fortfarande hittar hit, ni som inte tappar intresset trots att undertecknad nästan helt tappat skaparlusten men som är barnsligt hoppfull om att den (lusten alltså) till sist kastar sig över mig som en utsvulten varg. Ja nåt sånt.... :)
 
Ett enkelt och för årstiden verkligt passande pyssel fixade jag tillsammans med Tristan när vi var där på besök i helgen. Han frågade mig på fredagkväll -Mormor , du som är så duktig på pussla (jo, han säger det så sött) kan du inte göra det med mig?  Och naturligtvis ville jag det men då det inte var planerat fick vi ta det som fanns, helt i linje med mitt 2015-projekt.
 
Vi hittade några tomma toapappersrullar, ett svart papper, färg och lim. Vad kan man då av detta göra om inte tre små söta fladdermöss..
 
 
Måla rullen, låt torka, vik in en bit upptill så det bildas små "öron", fixa ögon från färgat papper (vi målade vitt då inget färgat fanns att tillgå), klipp ut vingar och limma fast. Klart!
 
Innan vi åkte hem fick dottern en ny taklampa..
 
..och den uppmärksamme ser ju att det är ett av mina tjyvköpta fynd här om veckan. Tanken var att den skulle sitta hemma hos oss men jag insåg rätt omgående att vi har för lite space för en sådan tingest. Linnea har dock lyckan att bo i en äldre lägenhet med högre i tak och ett väl tilltaget rum så där hänger den nu utrustad med dimmer och ser riktigt hemtrevlig ut och enligt rapport från stan så bjuder den på ett mysigt ljusspel när mörkret lagt sig.
 
Planen för kvällen är att en ny väska ska börja ta form så jag tackar för mig medan den impulsen fortfarande är vid liv.
 
Höres
Anita 
1 Doris:

skriven

Men du, den lampan blev hur snygg som helst. Ser ut som en från designbutiken. Sen så har du och lillkillen fått till de sötaste fladdermössen jag någonsin sett.

2 lopplisa:

skriven

Wow! Lampskärmen är ju bara så jädrans fins ju!!!! Vilket fint återbruk!
Halloweenpysslet går ju inte heller av för hackor :) Spookyfeeling med fladdermusrullarna!!!

3 Mia:

skriven

Kanonfin lampa!
Skaparlusten/tiden/orken kommer och går, så är det ju bara. Och brukar gälla för de flesta.

Kommentera här: