Femtio nyanser av brandgult

Hösten är verkligen här, på gott och ont. Till det goda räknar jag att mysfaktorn höjs betydligt när mörkret faller och ljusen tänds och alla vackra färger som naturen exploderar i. Det mindre goda är ju att det blir mörkare och mörkare och kallare och kallare men i jämförelse med vad alla stackars flyktingar får utstå just nu är det ju inget problem alls.
 
Helgen tillbringar vi i Joesjö eftersom jag ska jobba på flyget söndag och måndag och trots lite gråtrist väder har jag tagit mig en härlig, lång skogspromenad nu på morgonen. Kastade förstås blickarna i kantarellhöjd men det gav inget resultat och hur lätt är det att hitta någon eventuell lite svamp när hela naturen skiftar i gula toner..
 
 
Nu hade jag inga förhoppningar på svampfynd utan det var naturen i stort jag ville åt för det är ju en av höstens fördelar, att ströva runt i en färgsprakande skog och bara ladda batterierna.
 
Det slog mig idag att en björkstam inte är den andra lik..
 
...vackra individer med egna uttryck precis som människor.
 
En del har lite extra utsmyckning..
 
..ett övergivet fågelbo, en tjuka och/eller mossa blir lite som accessoarer.
 
 Nu lämnar vi naturrutan och styr in på mitt vanliga område - "använddetduharochskapa52påettår".
Den senaste tidens kreativitet har fortsatt i det svarta.
 
Två Nutellaburkar, en tom potatispåse i papper, en grågrön lampfot och några glasflaskor har alla fått en dusch av den svarta färgen, hur enkelt och roligt som helst. Nu är ju jag egentligen en som har gillat vitt i inredningen men jag dras mer och mer till det svarta som en läcker kontrast och jag tänker att om vi skulle flytta till ett hus så är det inte alls omöjligt att det industriella inom mig skulle få blomma ut betydligt mer än vad det gör idag.
 
För att summera mina kreativa arbeten så fanns ju naturligtvis allt material hemma, bara färgen som tog slut och måste inhandlas men det är ju helt enligt "reglerna". Det är ju  inga svårigheter att spraya bara rengöra innan och spraya tunna lager. När det kommer till pärpåsen så blev jag förvånad över hur lite färgen påverkade "mjukheten" i papperet för det känns väldigt pappersaktigt fortfarande. Med dessa objekt har jag lyckats skrapa ihop 43 av årets 52 pysslerier.
 
Om det finns någon därute som tycker det är långt mellan inläggen så finns jag även på Instagram som @handkraft&återbruk. Välkommen dit!
 
Höres
Anita
 
1 Doris:

skriven

Inget verkar vara utom "räckhåll" för återbruk. Snyggt med svart

2 Borgmästaren:

skriven

Så roligt att se dina björkstammar. Det stämmer verkligen att alla är olika. Jag har aldrig tänkt på det på det sättet. Det blir ju nästan individer av träden, eller hur?

Svar: Precis så tänkte jag också :)
Anita Stenmark

Kommentera här: