Från byxa till jacka

Jag har sagt det förr och jag säger det igen, favoritmaterialet när det kommer till återbruk är vackert slitna  jeans.
 
Förutom det härliga slitaget får man ju välgjord detaljer på köpet så att säga.
 
På tal om återbruk måste jag bara tipsa er om ett program som svt visar i ämnet. Det är en dansk produktion där ett gäng dedikerade människor visar vad dom gör för att sprida budskapet. Programmet heter "Gammalt, nytt och bytt" och visas i tvåan och naturligtvis på svt play. Jag blev helt fascinerad och har börjat grubbla på varför jag jobbar med ekonomi och administration när jag egentligen längtar efter ett mer kreativt arbete? Varför har jag bara låtit arbetslivet "bli" utifrån det erbjudanden och möjligheter som kommit i min väg? Idag, när merparten av mitt yrkesliv ligger bakom mig, har jag börjat frågasätta mina val. Det kanske är helt naturligt och nåt som alla gör. Eller är det en ålderskris på uppsegling? Om jag vore morsk skulle jag pensionera mig för att få tid att verkligen leva min dröm. Är jag en morsking? Tveksamt blir nog svaret :)
 
Ha en trevlig lördag, kanske i sällskap av svt play.
Anita
1 charlotte:

skriven

Kollat in på play, å visst var det ett härligt program!

2 Heimlaga:

skriven

Klokt att tänka efter ibland: vad vill Jag Egentligen ?
Jättefina är dina jeansåterbruksprojekt, mycket inspirerande!

3 Anonym:

skriven

Tusen, tusen TACK för denna coola, ursnygga jacka till Edvin! Du är helt fantastisk!! 💖😘

4 Ingalill :

skriven

Tusen tusen TACK för denna coola supersnygga jacka till Edvin! Du är helt fantastisk!! 💖😘

5 Pia:

skriven

Jamen, storstilat återbruk av jeanspaltor som vanligt! Du är ju helt suverän!! Man kan inte annat än baxna!

På kursen jag gick "Återbruk textil", önskade var och varannan lämna det sedvanliga ekorrhjulet för att i stället satsa på någon mer kreativt sysselsättning på heltid. Du med din uppfinningsrikedom och superbraiga hantverk borde ju ha alla förutsättningar för att lyckas!

6 krajamaria:

skriven

Jag håller med dig! Återbruka jeans är bara så roligt! Och det blir så fint. :) Dina jackor är så fina, och jag blir inspirerad av att prova själv. :)

Kommentera här: