I en skog nära mig

I en skog nära dig och mig...
 
...kan man hitta både inspiration..
 
...och material, bara att insupa och bära hem för nyttja efter bästa förmåga.
 
Två av dagens fynd hamnade på bild och den ena kan nu beskådas i vårt kök.
 
Tillsammans med två gamla hållare i trä fick vi oss en ny gardinstång där ett gäng "urblåsta" glödlampor och kvistar av murgröna bildar ett slags gardin. Måste säga att resultatet blev bättre än förväntat.
 
Det var inte bara i skogen jag fyndade, nej ser ni att jag var ju även en sväng på loppis och hittade mig denna tunga pjäs..
 
..."Bohemia Glass" eller "Bömisk kristall" som jag minns att man pratade om när jag var liten men det kanske var något helt annat, vad vet jag. Oavsett det så har den en form som passar i det flesta lägen, tänk er en bukett vilda blommor eller ett gäng tulpaner. Kommer att bli hur fint som helst.
 
Då, gott folk får jag önska er en fortsatt trevlig söndagkväll och en bra vecka.
Anita
 
 
 
 
 

Kommentera här: