En inspirerande helg

Helgen i Saxnäs, som jag nämnd i mitt förra inlägg, var en otroligt trevlig och inspirerande tillställning med en hel hoper av härliga människor. Jag gissar att fler än undertecknad har ett huvud fullt av tankar och en förhoppning om att drömmar och mål kan nås.
 
Något som jag tog till mig var det som Annakarin Nyberg sa när hon och Clara Lidström berättade om deras resa kring klädmärket "Miss Clarity", hon sa  - det är inte tempot som är viktigt utan rörelsen. Det var som en beskrivning av mina trevanden mot ett företagande förhållningssätt kring mina kreativa förmågor och jag kände bara YES, det behöver inte bli inte sämre bara för att det tar tid. Utifrån de orden har ett erbjudande från en god vän resulterat i en helg där måleri och byggnation varit huvudaktiviteten för här har målats, sågats och dragits in en hel massa skruv då jag håller på inreda en atelje! Ja kan ni fatta... så spännande och utmanade! Jag bestämde mig när jag antog erbjudandet om lokalen att inredningen inte ska kosta mig mer än lite skruvar och färg och jag är på god väg att förverkliga det. Skulle helst ha fixat allt klart idag men tiden räcket inte till och återigen så handlare det inte om tempo utan rörelse.
 
Vad vore livet utan lastpallar för en återbrukare?
 
Ha nu alla en bra vecka.
 
Kram
Anita
 
 
 
1 Anonym:

skriven

Hej! Jag har alldeles nyliga upptäckt din sida och jag är glad över att ha hittat hit.
Du skriver och visar på återbruk vilket står mig varmt om hjärtat.
Jag är student och har ett ettårigt projekt med återbruk och tänker inte köpa något under det här året till själva projektet.
Jag önskar att jag var lika duktig vid symaskinen för du gör verkligen jättefina saker. Heja heja!!
Hälsningar Miah

Svar: Tack för det och heja dig för ditt engagemang i återbrukandet. Lycka till med ditt projekt och att sy handla bara om öva :) Kram på dig!!
Anita Stenmark

Kommentera här: