Nyårsafton 2018

Så har ännu ett år gått, ett år som bjudit på både ups and downs men som i det stora hela varit fantastiskt.
 
Jag började året i topp, så nöjd med att sedan två månader ha en egen atelje..
 
 Och glädjen fortsatte så naturligtvis jobbade jag med hjärttema i februari.
 
 I mars åkte jag till Skellefteå på en helgkurs i möbeltapetsering
 
 Så kom den efterlängtade månade april som lämnade mindre tid i ateljen men desto mer i Joesjö. Vad jag älskar denna tid på året och denna plats på jorden!!
 
 I maj smälter snön och dagarna hemma blir fler så även de kreativa projekten..
 
 Ett mycket speciellt och känslofullt uppdrag fick jag av en vän till familjen. Ena sonen var i färd att gifta sig och till brölloppet ville han att lilla sondotter skulle få en klänning av brudklänningen som den numera bortgågna farmorn bar på deras bröllop.
 
Ett bröllop som även underteckna deltog i så ni förstår den känslomässiga kopplingen.
 
Så var det dags för den första sommarmånaden som var riktigt jäkla kall men dåligt väder ger mer tid för kreativt arbete än varma soliga dagar. Här kom det till mig tanken att på något enkelt sätt skapa något ur välsydda skjortor och då bidde detta..
 
Ett nytt mönster lockade mig till att göra ett par av det mest mjuknötta jeansen jag hade i min ägo och resultatet blev ett klädesplagg med samma känsla som den lenaste babyhuden.
 
 Juli som för oss innebar semester och en lång tur genom gamla Svedala var inte den mest kreativa perioden men att hotta upp en loppsifyndad bonad hann jag med. 
 
 Augusti och åter i vardagen där det superfina vädret lockade mig till att leverera varorna miljövänligt, Storuman forever lever vidare!
 
 September är väl höstens ankomst och en annan årstid som passar mig väldans bra. En årstid som lockar till färggranna skapelser..
 
Oktober var en händelserik månad då jag hittade en ny, större lokal som dessutom ligger på gångavstånd hemifrån. 
 
En annan speciell händetse var att jag fyllde 60 år och nu om något stämmer budskapet väldigt väl..
 
 I november presenterades som vanligt årets julklapp - det återvunna plagget. För en gångs skull kände jag att jag låg i framkant med mitt skapande och letade fram en av mina första projekt i återbruksgengern där en vuxen t-shirt fick bli en babybody.
 
 
Ett av novembers arbeten var uppgradering av en mindre stol typ den min syster hade till sitt sminkbord på 60-talet. Denna var vid inköp rosa och vitrandig där ett ben var sprucket och lagat med ett slangklammer och efter x antal timmars arbete ser den ut som följer.
 
  
Decembers sista projekt är riktigt lysande om man får vara lite humoristisk..
 
.. en bobbin ombyggd till lampa.
 
Nu sitter jag här i Joesjö och mår som bäst, njuter av ledighet och långsammt tempo förutom de insatser vi får göra emmelanåt utifrån det vita som faller från himmlen. 
 
Avslutningsvis tänkte jag bjuda på vilken skillande det kan vara mellan en dag och den andra.
 
Igår..
 
Idag..
 
 
Gott Nytt År till er alla!!
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Lena :

skriven

Vilket härligt år du haft. Gott nytt år

Svar: Gott Nytt År!!
Anita Stenmark

2 Anonym:

skriven

God fortsättning och vilken fin bidkavalkad! 😀 /lopplisa

Kommentera här: