Först på bollen

 
Tänk att man för en gångs skull ligger i framkant! När det stod klart vad HUI utsett till årets julklapp tog jag mig en funderare på hur och när min resa i återbruk startade och det tog mig tillbaks till 2008, 2009 någon gång. Till en början handlade det mest om ekonomi men med tiden blev miljöaspekten tydlig och drivande. År 2011 startade jag min blogg i akt och mening att inspirera andra att titta på sina ägodelar med återbrukarens ögon och jag blir lika glad varje gång jag får höra att någon följt i mina spår, att jag påverkat andra att istället för nykonsumtion "förädla" något som finns hemma. Att det dessutom är så energigivande med den kreativa processen är en "bieffekt" man bara får tacka och ta emot.
 
Här är några av mina första projekt i det som jag brukade kalla generationskläder utifrån det faktum att föräldrars utslitna plagga färvandlas till barnens.
 
 
Tror faktiskt att detta var den allra först gången jag sydde om en skjorta där jag nyttjade alla snygga detaljer en herrskjorta faktiskt har. Varför uppfinna hjulet två gånger?
 
Ha en skön söndag!
Anita
 

 

 

 

 

 

 

 
1 Lena :

skriven

Återbruk är kanon 👍

2 Anonym:

skriven

Himmel vad du är duktig och har alltid varit💕

Kommentera här: