September, vart tog du vägen?

Första oktober... rackarns vad tiden springer på! Jag som sett fram mot en lång höst med mycket tid över för kreativitet får nog tänka om och ta tillvara tiden in i minsta minut.
 
Den gångna helgens ledighet har fördelats som följer.
Lördag bidde det en tur till Lycksele där färdsättet var ånglok..
 
En riktigt trevlig tur som Storumans Ångtågsförening arrangerade för åttonde året (tror jag) och det 100 år gamla tåget skötte sig med den äran. Jag ägnade mig åt att studera lite detaljer i interiören och undrade ett tag om det skulle märkas om jag tog med mig den hem till våran hall, skulle bli så snyggt. Efter att noga ha övervägt detta insåg jag att det var nog bäst att lämna den. :) 
 
Söndagmorgon trampade jag iväg till Stensele för en dags ateljearbete. Ett projekt var en klädd stol, typ sminkdito, som vid inköpet var klädd i rosa randigt tyg med ben i samma ton.
 
Hos mig ska den få en uppgradering som förhoppningsvis ska ge den lite mer elegans.
 
Blå sammet är väldigt tjusigt och dessutom väldigt modernt just nu.
 
Nu återstår bara att ge benen en omgång och planen är att dom ska bli tvåfärgad. Fortsättning följer.
 
Ha en bra dag!
Anita

Kommentera här: