Jag vill ha sol, sol, sol..

..men får tydligen nöja mig med lite varmare luft. Tänk förra sommaren höll vi på torka bort till och med här i Lappland medan årets upplaga allt som oftast bara erbjuder isvindar, ja aldrig får man vara riktigt nöjd.
 
Det positiva med sämre väder är att det bjuder in till kreativt göranden som den senaste tiden handlat om följande.
 
Färdigskurna tyglappar som fått ligga till sig ett par år är nu sammanfogade till ett barntäcke med måttet 140 x 85 cm.
 
En trasmatta med slitna kanter har konverterat till stor kudde 65 x 65 cm.
 
Inför Storumandagarna sydde jag ju en hel del barnkläder där klänningar är lite av favoriter att få till men så testade jag ett shortsmönster med hängslen som blev riktigt bra. 
 
Spännen i form av elefanter som jag haft i mina ägor en längre tid blev liksom pricken övet i.
 
På loppis kan man hitta träföremål i drivor som kostar nästa ingenting och med lite färg, en utprintad skorv och skyddande lack eller vax kan det bli riktigt fint.
 
Ni vet väl att det mesta jag visar är till försäljning samt att man kan kontakta mig om man har något återbruksprojekt på önskelistan. Kontaktuppgifter hittar ni längst upp till vänster.
 
Ha en bra söndag
Anita
 
 
 

Kommentera här: