Juni är här

Hallå där evryhopa! Nu var det ett tag sedan sist. Det var ju faktiskt vinter då, 9:e april närmare bestämt, och nu äntligen har sommaren kommit. Sommar och sommar... ja allt är ju relativt men det är iaf JUNI.
 
I ateljen har jag jobbat på med divers beställningar bla en trenchcoat som snart är klar för leverans.
 
Beställningsjobben har jag varvat med "fritt skapande".
 
Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
En duk i linnelikande material med kaffefläckar som jag redan förra sommaren använde delar av och av resterna gjorde jag nu en sommrig klänning.
 
Några kuddar har det oxå blivit..
 
Även här en broderad duk med märken av trevliga tillställningar som förvandlats till något annat.
 
Blandar man ett broderi och en bit av ett påslakan kan resultatet bli så här.
 
När vi ändå är inne på broderier...
 
..så funkar det även på en rygga tillsammans med jeans.
 
Resten av juni kommer att handla om förberedelser inför årets Storumandagarna där jag tillsammans med andra kreativa människor kommer att hålla hantverksutställning med försäljning.
 
Ha det gott!
Anita

Kommentera här: