Med influenser från norr

Förra helgen hittade jag ett stramaljbroderi med samiskt motiv och vis av tidigare projekt visste jag att det kan bli trevliga make-overs så det fick naturligtvis följa med hem. 
 
Det första jag gör med alla loppade textilier är att ge dom en omgång i tvättmaskinen. Efter torkning och påföljande pressning så börjar det roliga, kreativa arbetet. Då det kommer till dessa typer av motiv så tycker jag jeans är det mest naturliga materialet att matcha upp det med. I detta specifika fall så kände jag dock att den traditionellt blåa kulören inte alls passade men det turkosa i broderiet. Nu föll det sig så turligt att jag för några veckor sedan fick en kasse med jeans där det låg ett par i en obestämbar brun ton som gifte sig med min lappgubbe på absolut bästa sätt.
 
 
Och så levde dom lyckliga i alla dar.
 
Ha en bra dag!
Anita
1 Sanna:

skriven

Så himla söt!! <3 Jag fick hem div roliga broderier och tyger från remaken idag, kanske det skulle kunna bli en kudde =)

Svar: Ett himla bra sätt att ge broderier ett nytt liv :)
Anita Stenmark

Kommentera här: