Randigt värre

Så är vi inne på januaris sista skälvande dagar vilket jag inte klagar över då denna månad inte tillhör mina favoriter. Man märker tydligt nu att ljuset är på väg tillbaka och samma sak gäller skaparlusten. Det jag roat mig med sen sist är att minska mitt trikålager och då står ju kläder till barnbarnen högt i kurs.
 
 
Ödletröja och byxa med "lång" gren till Teo, randig t-shirt till Tristan, och uggletunika och "ballongbrallor" till Cornelia. Godingen Waldemars outfit är skräddad men fortfarande osydd.
 
2014´s första projekt, dörrarna till diskbänken, sitter på plats sen två veckor tillbaks efter att jag lackade dom hela fyra varv vilket gav en riktigt hård yta - jag tro faktiskt att det kommer att funka.
 
 
 
Det andra pysslet jag startade, går även under benämningen "dopingprojektet", fortskrider så smått men ännu är jag inte i mål för det är ju betydligt svårare med passformen när det kommer till trä. Det handlar om att göra en förvaring till en underbart söt liten skapelse som användes som dopklänning en gång på 60-talet och som bärarinnan idag vill pryda väggen med. Projektets lite vitsiga namn kommer från en händelse på 80-talet när vår familj var bjuden på dop och våra flickor, strålande glada, frågad alla vi kände om dom oxå skulle på doping.
 
 
Det jag har kvar att göra är att jobba lite mer med ytan, fästa baksidan, ordna med upphängningen, skruva fast gångjärnen och fundera ut en låsanordning till dörren. Snart klart med andra ord :)
 
Ha en trevlig fredag gott folk så höres vi.
 
Anita
 
 
 
 
 
 
 
 
1 Karin Ljungström:

skriven

Va fina trikåkläder, och dopklänningsskåpet blir ju toppen , tur det är klart snart😃

2 charlotte:

skriven

Attans så snyggt det blev med skåpdörrarna!

Kommentera här: