Från 0 till 2 på tolv timmar

Vad menar hon nu tänker ni säkert men låt mig ta det från början.
 
Efter allt före-jul-pysslande så hamnade min skaparlust på en oroväckande låg nivå, men det tar sig  tänkte jag. Julen kom och gick utan minsta tecken till kreativitet och precis samma mönster upprepade sig till nyår och trettondagshelgen. Så blev det då dags för första arbetsveckan då undertecknad, varje dag, landade som ett slakt på soffan efter intagen middag. Måttet rågades igår fredag då jag inledde en ensam-hemma-helg på exakt samma sätt; middag, soffa, fjärrkontroll och ingen som helst lust till skapande. När jag i morse, efter en natt med dålig sömn, vaknade bestämde jag mig för att nu får det för f-n vara nog, se till återerövra lusten till skapandet!! Kan ni tänka er, det funkade så nu har jag två olika projekt på G. Den första är en bortglömd ide från förra året då jag sprang på en riktigt häftig tapet, en ide som stannade vid tanken fram till idag då..
 
 
Detta är verkligen ett testprojekt där det handlar om hurvida det funkar att tapetsera köksluckorna under diskbänken och som ni ser är luckorna i nuläget helt utslut så det kan absolut inte bli sämre. På bilden har tapeten inte torkat riktigt men jag kunde inte låta bli att hänga upp luckorna för att se vart åt det barkar och jag kan säga att jag är riktigt nöjd för tanken var att det skulle se ut som plåtskodda dörrar och det tycker jag faktiskt att det gör. Det som återstår är att lacka dom, och då minst två lager, sen handlar det om att se hur vida det räcker utifrån plaskandet från disken - återkommer i frågan.
 
Det andra projektet handlar, lite kryptiskt, om doping..
 
 
Fattar ni? Om inte så återkommer jag i frågan.
 
Ha nu en riktigt trevlig lördagskväll!!
 
Höres
Anita
 
 
 
 
1 Maria:

skriven

Härligt att skaparlusten kom tillbaka! Jag får erkänna att jag inte riktigt förstår projekt nummer två... har en gissning men den känns lite långsökt. Det blir spännande att se slutresultatet!

2 VisaLiza:

skriven

Spännande skåpsluckor! Verkligen intressant om det visar sig vara hållbart, håller tummarna. Liza

3 VisaLiza:

skriven

Spännande skåpsluckor! Verkligen intressant om det visar sig vara hållbart, håller tummarna. Liza

4 charlotte:

skriven

Köpte också en "plåttapet" med nitar och falsar. Men även här tog lusten slut. Det var tänkt till ett byråprojekt. Nåväl, både byrån och tapeten finns kvar. Hoppas min lust vänder åter!

5 Åsa.Li:

skriven

Vilka häftiga luckor hade aldrig gissat att de var tapet! Dit andra projekt...jag är som ett frågetecken men de blir spännande och se vad de blir...

Kommentera här: