"Mars, mars måne..

..jag kan lura dig till Skåne", sa vi när jag var barn men jag minns inte var vi fick det ifrån eller vad det egentligen betyder. Nån som vet?
 
Nu hoppas jag att 2017´s mars ska lura mig till kreativitet för det har varit lite snålt med den saken under februari vilket jag skyller det på att mitt lönearbetat krävt rätt många timmar.
 
Ny månad, mer tid för mitt eget där fokuset just nu ligger på att fortsätta bygga lager och jag tänker förstås bjuda på ett nytillverkat objekt.
 
En dataväska modell mindre där axelrem och det mjuka, skyddande mellanlägget kommer från en utsliten väska medan dragkedjor, jeans och foder fanns i mina gömmor. Lite trixit att få den vändsydd men med några svordommar och en rejäl tjurskalle kom jag i mål hyfsat nöjd.
 
Ha en bra dag så hörs vi
Anita
 
 
1 Lena:

skriven

Jätte fin väska. Man kan använda jeans till så mycket.

2 Doris:

skriven

Men rackarns vad snygg den blev!!

3 Pia:

skriven

Jädrans fin datorväska! Du är ju helt enkelt suverän när det gäller att pussla samman jeansstuvar! Ja, det där med Skåne vet jag inte var det kommer ifrån. Vi sa samma ramsa när jag var barn. Undrar om det handlar om något mer än ett tacksamt rim

Kommentera här: