Två och en halv månad senare

Ja jäklar i min lilla låda vad tiden sprungit iväg utan något livstecken här på bloggen men jag lever och har både hälsan, kreativiteten och längtan efter pensionen kvar. Det sistnämnda mer för att få äga min egen tid än för att jag vill sluta jobba för jag kommer absolut inte att bli sitandes "göralös" men än är det ett par år till innan jag får styra min dag efter eget huvud :)
 
Vad har då hänt sen sist på den kreativa fronten? Jo, jag har använt de flesta av min verktyg och åstadkommit bla detta.
 
Dessa ljusstakar har jag funderat på en längre tid att få till. Ursprunget till iden kommer från de som är gjorda i järn, jag vill dock inte påstå att jag är den första som försökt sig på en trävariant men så här blev mina i allafall. Måste erkänna att jag är riktigt nöjd. Lite trixit att få den rätta balansen så jag har insett att det är bra med långa grenar för det kan bli en hel del kapande.
 
En annan ljus ide är denna lampa gjord av näver fäst i överkant på en båge av spikband. Fler sådan kommer det med all säkerhet att bli.
 
Vid symaskinen har jag bland annat åstadkommit ett gäng väskor av varierande modell.
 
Ja detta och en hel del annat finns att hitta i min lilla atelje som ni kan besöka alla helgfria onsdagar mellan klockan 14,00 och 19,00 men även alla andra tillfällen jag finns på plats eller enligt överenskommelse. Välkommen in till Handkraft & Återbruk på Skolgatan 2 i Storuman.
 
Ha det gott!
Anita
 
 
 

Kommentera här: