Lediga dagar...

i allafall från lönearbetet, för här hemma har flitens lampa lyst i såväl tvättstuga, kök som pysselrum både igår och idag. Känns så härligt att kunna vara hemma så här innan jul, det är bara imorgon jag måste iväg på jobb för att sedan återgå till julstöket - me like!

Jag har bakat lite gott..



Kokostoppar med lime..



kolasnitt med ingefära, båda Leilas recept



och sega nötchokladrutor i pimpad burk..



Sist men inte minst snickerskaka och en pågående polkabräck. Jammi, jammi.

Har även hunnit med lite pysslerier.

Till sonens tv-soffa har jag åstadkommit ett gäng kuddöverdrag i retrotyger i olika bruna mönster..



ser väldas rörigt ut så här men jag tror det kommer att bli kanon i deras bruna soffor.

Någa konservburkar har fått sig en make-over..





Två till köksfönstret..



och några extra tänkta som julgåvor bla denna som förutom sterainljusen även ska fyllas med värmaljus, passar väl alla så här i juletid.

Nu dax för frissan.

Höres
Anita
1 Linda Söderlund:

skriven

Å, har du inga stora ljusburkar till salu.... jättefina! =)

2 Katrin:

skriven

Receptet på sega nötchokladrutor önskas, något du kan lägga upp ? :)

3 Moni:

skriven

Jag bara älskar dina pimpade burkar, helt underbara.

Kuddöverdragen ser ju hur fina ut som helst, blir nog väldigt snyggt och ombonat i den bruna soffan. Bilderna du sätter på burkarna var får du dem ifrån?



Hälsningar Moni

4 sofia:

skriven

Fantastiska kuddar! Det främsta tyget är ljuvligt .

5 hennihenni:

skriven

Åå vad gott allt såg ut! Nu blev jag sugen på kokos...

Kommentera här: