Det känns segt nu

Ibland går allt så lätt, andra gånger är det som att trampa i sirap. Just nu är det det senare alternativet som gäller men jag tröstar mig med att förr eller senare vänder det.

På vägen hem från jobbet i dag slank jag in på Röda Korsets loppis och hittade två par fina skoblock (tro jag att det heter)



Den i trä ser man ju rätt ofta, kan kanske vara från 50-, 60-talet.





Prislappen sitter kvar.. och jag kan säga att prisutvecklingen har varit ytterst försiktig då jag idag fick dom för en femma. Inte underligt att dom inte tillverkas längre :)

Raringarna i plåt har jag däremot aldrig sett förut.



Jag tycker dom är så läckra..



...och samma låga pris - 5kr!!

Vad jag ska ha dom till vet jag inte, knappast som skoblock. Kanske dom helt enkelt får dekorera vårt hem tillsammans med ett tidigare loppisfynd..







.. skoformar i storlek 45. Tänk att dessa träredskap har förmodligen någon skomakare använt för att forma och handsy skor - det skulle vara roligt att kunna.

Vad gäller mitt sega kreativa jag så försöker jag i allafall beta av en del tappade sugar. Vore super om jag kunde beta av en i vecka i väntan på att lusten återvänder.

I veckan har jag fixat ett par byxor och en tröja till..



.. goaste Waldemar!



Skrädda ur svärmors stretchiga jeans som tillsammans med överblivna fickor från tidigare projekt blev en helt okej vardagsbyxa.

I morgon är det återigen fredag och vi styr även denna helg kosan mot fjällvärlden för en sista skoter- och skidhelg som tack vare valborg sträcker över fyra lediga dagar. Härligt!

Önskar er alla en riktigt skön helg och bränn er inte på brasan.


Höres
Anita