Lat lördag...

.. nej det tycker jag nog inte för en våg av skaparlusta kom över mig redan från arla morgonstund. Ett täcke modell mindre pockad på att få bli till. Inte som en blixt från en klarblå himmel kanske utan behovet fanns redan då den nymålade korgsängen...



saknade nåt att värma den lilla bäbisen med.




En lite unge som envist fortsätter att kura i mammans mage, men snart så...




.. är det här han/hon kommer att "hänga". Jag har ett litet lager av gamla barnlakan som här fått bidra med valda delar tillsammans med andra begagnade tyger och textilier. Hyfsat giftfritt material skulle jag vilja påstå.

Igår fyllde grannfrun 50 år och det tarvar ju lite mer än bara en enkel tulipan så efter lite tankmöda, klipp och klister så bidde det en ytterkruka i egen design av en kasserad konservburk.













Och som pricken över i:et, en söt pelargon och en skylt med vacker text, önskar bara att jag kunde skriva så vackert själv men se där räcker inte mina förmågor till.

För övrigt har det varit en strålande solig vårvinterdag, såna dagar som verkligen laddar mina batterier och fyller mig med lust. Så efter den sköna promenaden jag just avverkat ska jag kasta mig över flätverket jag visade i förra inlägget.

Ha nu en riktigt trevlig lördakväll allahopa så höres vi.

Anita