Måndag igen

och en ny oanvänd vecka ligger bara och väntar på att bli tagen i bruk.

Söndag och tidig måndag morgon tillbringades i Hemavan och efter några timmar på kontoret här i Storuman så styrde jag stegen hemmåt och placerade jag mig i soffan under mjuka täcket och somnade så sött. Efter dryga timmen vaknade jag pigg och alert och fann till min glädje att brevbäraren hade lämnat annat än räkningar...



Malin Nilsson och Camilla Arvidssons bok "Betong" visade sig vara riktigt trevlig med många fina alster att göra själv.



Varför inte gjuta "hoppa-hage-stenar", trevligt både för stora och små..



eller fat men dekorativa mönster. Jag har testa att jobba med betong och det är riktigt roligt och förvånansvärt lätt att få till bra resultat. Boken har tydliga och enkla steg-för-steg beskrivningar som funkar bra även för den som aldrig provat tekniken.

Den andra boken är underbara Anna Örnbergs senaste verk "Naturlig inredning"



..och precis som hennes andra böcker är denna proppad med fantastiska, roliga och ibland lite galna skapelser som verkligen sätter igång skaparlusten.

Hon bjuder på allt från..



.. mjukisdjur av gamla ylletröjor..



..till möbler av trästubbar och allt därimellan.



En sådan bok och en god kopp te förgyller verkligen en kväll.

Förutom tesörplande och bokbläddrande så har även symaskinen fått jobba lite ikväll.

För att tuffa till klänningen jag sydde i helgen ville jag ha ett par jeans..



..och nu ville det sig inte bättre än att det blev två par varav den undre byxan ska få sig ett resårband i linningen. 

Nu tror jag att det blir ryggläge och ytterligare bläddrande i Anna Ö´s bok. 

Natti, natti.

Höres
Anita