Från 32/32 till 86

Så har stor blivit liten, från tum till centilong på två dar. Jag talar alltså om en jacka, till en kille i närmaste stad, skapade ur ett par av pappans gamla avlagda jeans.
 
 
En märkesjacka blev det allt och som en extra bonus - två röda färgfläckar som pappan lyckats få dit :)
 
 
Här en påminnelse om att materialet är sprungen ur ett plagg som tidigare tillhört en betydligt större person.
 
 
För att "ruffa" till jackan lite så sydde jag helt sonika fast den bortklippta innerbenssömmen runt dragkejdan och huvans ytterkant - jag tycker det blev riktigt tufft men passar det inte den nye bäraren så är det bara att sprätta bort den då det var det sista jag satte dit.
 
Tips till hyss får grabben om han spanar in fodret..
 
 
 ..som har tryck hämtad ur Astrid Lindgrens berättelser om Emil.
 
Höres
Anita
 
1 Heimlaga:

skriven

Jättefin! Dina jeansåtervinningsplagg är alltid så välarbetade!

2 Anonym:

skriven

Åh så jättefin!

3 Emilia:

skriven

Åh så jättefin!

4 Moni:

skriven

Ursnygg och cool jacka! Du är ju fenomenalt duktig.

5 Mia:

skriven

Alltid lika imponerad av dina fina jeansåterbruk. Den är ju så fin och välgjord.

6 Pysselfarmor:

skriven

määäääääääään jiddrans i min lådda
så hiiiimla fiiin!
Värsta coola jackan!

7 Fiff:

skriven

Dina jeansplagg e så grymt coola! Särskilt bebis/barnplagg!

8 Katharina:

skriven

Den är helt fantastisk. Så fin.

9 Sanna:

skriven

Åhh så cool!! Bara älskar den..önskar att jag kunde sy en till min lillkille också.. =)

Kraaaaam
Sanna

10 Denise:

skriven

Den kommer att bli kanon på lillgrabben min :-)

11 Mia:

skriven

Älskar jackan! Vill sy en liknande till min minsting bums! Så snygga detaljer med fickorna och innerbenssömmen som garnityr.

12 Emelie:

skriven

du är ju helt otrolig på att få till kläder av gamla jeans! dom blir ju helsnygga! =) imponerad!

13 Tyg och otyg:

skriven

Så otroligt fin!

Kommentera här: