Oledig söndag

Om nån timma bär det av mot den "upphöjda" arbetsplatsen på Hemavans flygplats men innan dess tänkte jag snickra ihop ett nytt inlägg.
 
På pysslarfronten har det inte hänt så himla mycket sen sist..
- en klänning till mig själv är påbörjad och ligger hemma och väntar på att bli fållad, ett moment som ibland tenderar att dra ut på tiden..
- nya gardiner till stugan har det oxå blivit
 
För tillfället har jag inga bilder på ovanstående projekt att presentera men det dyker väl upp så småningom. Däremot har jag en hel hög med naturbilder från en fjällvärld i höstfärger. Dessa underbara brända toner ger mig verkligen lust att ta med kameran när jag går ut och ibland har man ju turen att få till en och annan fin bild..
 
 
Vår vy tvärs över sjön
 
 
Plogkäpparna på plats så nu kan snön komma..
 
 
Surt sa räven.. men inte om man bara tittar
 
 
Jovattnä mellan fjällbjörkar.
 
Slutligen vill jag ta chansen att visa ett helt fantastiskt foto som min systerdotter Marlen Lindgren tog förra helgen i min hembygd Tärnaby.
 
 
Jag kan tycka att bilden nästan ser overklig ut men så här vackert är det i fjällvärlden på hösten.
 
Höres
Anita
 
 
1 hönapöna:

skriven

Vilka härliga bilder...!
Och tack för kommentaren om ladu.dörren, jag börjar vänja med nu! Återbruk på hög nivå, kanske?

2 Pysselfarmor:

skriven

nu vill jag hem till gården!!! sååå vackert!

3 Charlotte:

skriven

Så vackra höstbilder! Din höst är vackrare än den här nere!

4 lopplisa:

skriven

Mmmm.. vilka fina bilder! Inte för att dina bilder går av för hackor, men systerdotterns bild ser verkligen sagolikt overklig ut!! Är jag knäpp eller är det två himlar??

Svar: Absolut inte knäpp!! Det är avspeglingen i vattnet som gör bilden så overklig
Anita Stenmark

5 Helena Högberg:

skriven

Helt makalöst vackra bilder! Egentligen älskar jag hösten(fast inte riktigt som det ser ut nu med det eviga regnandet här)

6 Moni:

skriven

Trolskt och sagolikt vackert. Så där vackert så att jag skulle tappa andan om jag stod mitt i det, för att jag skulle vara rädd att det försvann om jag vågade andas samtidigt som jag njöt av ögonblicket. Fantastiskt och stort tack för att du delar med dig av det vackra.

Kommentera här: