När olyckan är framme

Ett litet tips till alla återbrukare - försäkra er om att gamla dragkedjor är tvättade innan dom används, annars kan det gå så här..
 
 
Tyget i moderna kedjor är ju tillverkad av konstfiber så risken för färgning är minimerad. De man hittar på loppis av modell äldre är gjord i bomull..
 
 
..och då kan olyckan vara framme. Hädanefter kommer mina loppade kedjor att få sig en tur i tvättmaskin innan de brukas.
 
Höres
Anita
 
 
1 Linda:

skriven

Åh nej vilken otur och så tråkigt på något du tillverkat men du får ta det som en lärdom (vilket du också verkar göra) man lär ju sig bekant av sina misstag.
Kram Linda

2 Åsa.Li:

skriven

Vilken tur i oturen för mig ska genast tvätta mina. Hade blivigt galen om jag nu äntligen lär man att hantera dragkedjor. Tack!

3 Fiff:

skriven

Oj! Tack för tipset!

4 VisaLiza:

skriven

Tråkigt när det blir så, men klokt att se det som en lärdom istället för ett problem. Liza

5 lopplisa:

skriven

Vilken osis!! Misstänker dock att du snart hittat på något vis att dölja missfärgningen på, om du så önskar!! Tack för varningen!!

6 Elin Lindoff:

skriven

Hej!
Vilken fantastisk blogg!
Mina elever hittade hit och tipsade om den inför vårt återbrukstema i slöjden i år 8, så inspirerande!
Bästa hälsningar/Elin Lindoff

Svar: Så trevligt att ni hittat hit! Välkommen åter.
Anita Stenmark

Kommentera här: