Anitas nya kappa

Efter rätt många klipp och sömmar så är den då klar, min nya kappa, och jag känner mig riktigt nöjd med resultatet.
 
 
 
Skapandet har varit rätt fritt om jag säger så. Överdelen är skräddad av spillbitar utifrån ett gammalt mönster och justerad för att passa den bild jag hade i mitt huvud medan underdelen formats efter de utvalda jeansen. Om det blir något fler försök så kommer jag absolut att rita ett mönster först, det tror jag kommer att spara en hel del tid.
 
Ikväll lämnade jag syrummet för att njuta av det underbara höstvädret. Sommarens sista rester åkte iväg på komposten och skogen fick dela med sig av diverse material så att bordet vid entren fick sin höstskrud. Nu hann det bli så mörkt ute så bilderna får jag visa en annan gång.
 
Helgen kommer att tillbringas i Umeå tillsammans med barn och barnbarn, ska bli så trevligt. Hoppas även ni får en bra helg.
 
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
1 alviti:

skriven

Wow vilken snygg kappa! Du är ju helt otrolig :) kram carolina

2 Åsa.Li:

skriven

Tokigt snygg den blev! Du är drottningen av spillbitar:-)

3 Sanna:

skriven

Oj! Den blev ju supertuff!! Läcker! =)

Kram och hoppas att du får en toppenfin helg!
Sanna

4 Elina:

skriven

Men helt galet snygg kappa, Anita! Bra jobbat! :D

5 lopplisa:

skriven

Wow! Jag finner inga ord... förutom: fantastisk, snygg, fin, wunderbar!!! :)

6 Mika:

skriven

Helt underbar! En kappa precis i min smak. Vad har du fodrat med? Om den nu är fodrad.

Svar: Ja den blev riktigt bra faktiskt och jag använde ett vanligt blankt foder som låg och skräpade.
Anita Stenmark

7 Emilie/Wildärtan:

skriven

Tänk om du skulle vilja ha nån sykurs... jag skulle gå! Jag skulle vilja lära mig basicgrejer som att fodra och sånt där tråk. För själva syningen är ju kuuul..

Svar: Ja, så är det ju,, basic är rätt trist och tiden är knapp så det blir nog ingen kurs.. sorry :(
Anita Stenmark

8 Yvonne G S:

skriven

Hej!

Jag är en av dina bloggläsare. Jag har följt dig i ett par år nu. Jag vill bara säga att jag tycker att du syr och gör så fina kläder/saker. Det är riktigt inspirerande, man blir glad! Grattis till den coola kappan! Jättesnygg!

Vänliga hälsningar,
Yvonne G Schultz,

Kolla gärna in min hemsida om du har tid och lust, jag är författare född i Jakobstad, Finland (mittemot Umeå på kartan).

www.granqvistschultz.se

Svar: Tack så jättemycket för dom fina orden och vad roligt att få en ny spännande blogg att besöka.
Anita Stenmark

Kommentera här: