Bye, bye september

Tiden fortsätter att rusa fram i expressfart, fatta att imorgon kliver vi in i oktober!!
 
På tal om "expressfart" så tänker jag på den gångna helgens utflykt, en trevlig resa som mer kan jämföras med Orientexpressen än Arlandaexpress.
 
 
Det är "Storumans Ångtågsförening" som varje höst arrangerar en resa ner till Lycksele för ett besök på den årliga höstmarknaden. En riktigt trevlig tur i goda vänners lag, ett glatt gäng som på hemresan dinerade i resturangvagnen. Vad gäller marknader så är det inget jag är speciellt intresserad av men den lilla staden har ju även annan shopping att erbjuda så mina slantar hamnade hos Åhlens, Lindex och Skostället.
 
 
En lagom dressad minigarderob, passar perfekt som arbetsstass.
 
Arbetet med min kappa går vidare men det tar ju lite tid då jag inte följer något riktigt mönster utan kör mer på känn. Nu är dock det mest tidskrävande jobbet klart, det som återstår är knappar/dragkedja och fodringen. Om viljan och inspirationen är med mig blir den klar innan nästa helg.
 
Höres
Anita
 
 
1 alviti:

skriven

Jag väntar med spänning!

2 Linda:

skriven

vilken inspirerande blogg du har
skall aldrig slänga några jeans mer ; )

Kommentera här: