Den andra rundan

Helgen har bland annat innehållit en loppisrunda där det, precis som jag misstänkte, gömde sig små trevligheter.
 
Det första jag såg var ett härligt fruktmotiv..
 
 
..applicerad på ett stort fat som kändes märkligt bekant och efter en stunds letande i minnets arkiv kom jag på att i mitt barndomshem hade vi ett sådant tillsammans med assietter.
 
 
Då, på 60-talet, var frukt något som bara plockades fram vi festligare tillfällen och när det var dags för fruktstund tog mamma även fram ett ställ fruktknivar med röda bakelitskaft.
 
 
Ja som ni förstår så fick sentimentaliteten styra och fatet, med två små skador på guldranden, inköptes för en guldpeng.
 
Efter några kilometers trampande på cyckeln var jag på nästa loppis och där hittade jag dessa söta träbilar..
 
 
 
..och fina tygbitar.
 
 
 
Det var en förkortad version av semesterns andra loppistur och jag längtar redan till nästa.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
 
1 Fiff:

skriven

Vilka fynd!

2 Gerdis:

skriven

Fina fynd. Ser redan fram emot nästa runda och vad du kan hitta då :)

Kommentera här: