Efterlyses - Sommaren 2014

Det är dagar som dessa jag ifrågasätter det faktum att vi valt att bo och leva här i norr. Vi har kommit halvvägs in i juni och igår visade termometern 7,5 plusgrader accompanjerad av en nordvästlig vind som slet sönder mina sommarblommor men det skulle komma att bli värre för i morse hade vi ynka 2,4 grader och snöblandat regn - nej vet ni vad, nu tycker jag himla synd om oss!!
 
Jag får väl glädjas åt andra ting som att koka en kopp te och njuta av en bit kladdkaka..
 
 
..smaksatt med getost, ett recept jag hittat i tidningen Hembakat - annorlunda och god.
 
Då jag sitter där och sörplar mitt te kan jag ta mig en funderare över vilka kreativa äventyr helgens loppisfynd ska locka mig till.
 
 
Två vackra papplådor innehållande träfigurer som, gissningsvis, ska pysslas ihop till nåt juligt. Lådorna är stämplad " Made in German Democratic Republic" så mitt lilla inköp har bevisligen några år på nacken.
 
 
Två violmönstrade gardinlängder i härliga blåa toner har även dom varit med ett tag då jag antar att dom nyproducerades på 70-talet, kanske tidigt 60.
 
 
Slutligen en nattsärk som behöver lite omhändertagande då spetsen spruckit lite här och där. Trots detta är den bara så charmig men vad jag ska göra med den står ännu skrivet i stjärnorna. En sak är dock säkert, jag kommer inte att sova i den även om risken för minusgrader är överhängande kommande natt.
 
Höres
Anita
 
 
 
 

Kommentera här: