Första söndagen i mars

Nu har vi tagit steget in i den bästa delen av vintern - mars och april, ljuvliga månader med förhoppningsvis mycket sol, bra skidföre och många må-bra-stunder i stugan. Denna första söndagen i mars har jag uppehållit mig i pysselrummet där jag förutom lite sömmnad roat mig med att betrakta divers vinteraktiviteter så som..
 
 
..Vasaloppet på tv..
 
..och bobrace utanför mitt fönster. Tuffa vinteratleter hela bunten :)
 
Resultatet av dagens sömmnad är två  förkläden i lappteknik..
 
 
.. som blev galet mönstrad och färgglad. Jag har även hunnit exprimentera med sprayfärg på textil, himla roligt måste jag säga och dessutom utvecklingsbart.
 
 
Här är det bara att ta ut svängarna och låta fantasin flöda, av dessa tygbitar kan det kanske bli ett kuddfodral.
 
Till sist blir det en bild på helgens jubilar..
 
 
.. 2-åringen Teo som smakar på den egna tårtan.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
 
 
1 Annie:

skriven

Färgglada förkläden kan lyfta vilken blodpudding som helst.

2 Emilia:

skriven

Härliga förkläden!

3 Monkan:

skriven

Dunderfina förkläden. Helt fantastiska.

4 lopplisa:

skriven

Urtjusiga förkläden!! Och vilken söt jubilar!!

Kommentera här: