När jag ändå är på G..

..med kopparsprayen så fick min lilla mjölkkanna en släng av sleven
 
 
Ett hyfsat enkelt sätt att uppgradera porslinet. Det klurigaste var maskeringen vid handtagsfästet, blev inte helt perfekt. För att få det tarvas en mer noggrann maskering eller så kan man välja att tex låta färgen gå utanför fästpunkterna i tex en liten fyrkant.
 
Kvällen kommer att ägnas åt lite jeansåterbruk då jag har en dyna som behöver ny look.
 
 
Tack och lov är allt sprättjobb avklarat så det är bara att köra igång med det roliga arbetet.
 
Imorgon drar jag och två trevliga brudar till fjälls för att idka den alpina aktiviteten - slalom. Det var några år sedan sist så jag hoppas att jag kommer ihåg hur det går till.
 
Höres
Anita
1 Ewa:

skriven

Hej! Kannan blev jättefin! Om du ska göra fler runt handtag o dylikt, så kan du ta litet fett och finmaska med, där fäster inte färgen! Sen är det bara att torka bort!:-

Svar: Bra tips där! Tusen tack!!
Anita Stenmark

2 Mia Claesson:

skriven

wow så snygg den blev!! Och jeans projektet ser jag framemot du är ju så duktig när det gäller det där med att få till jeans.

Kommentera här: