Nytt till advent

Även idag har det handlat om färg så ni kan ju fatta att jag tackar min lyckliga stjärna som placerat oss i en bostadsrättsförening med ett hobbyrum. Objekten som fått en makeover är i vanlig ordning billigt loppade grejer.
 
 
En hemasnickrad "julgransstake" avsedd för julgransljus (obra), gårdagens svarta, en porslinsvas och två glasditon.
 
 
Svart är ju inte direkt det jag väljer när det kommer till inredning och planen för denna var att den skulle få ett vitt lager efter det svarta och slutligen skulle sandpappring fixa en "sleten" look. Lilla ljusslingan skulle överta julgransljusens roll för en tryggare tillvaro :) Nu tycker jag ju att den är rätt fin i sin mörka kostym så arbetet får stanna här så länge för en moget övervägande av granens framtid. Det blir kanske till att inköpa en svart ljusslinga..
 
Kopparsprayandet är ju en favorit i repris och resulterar i en bra lagervara för gå-bort-presenter nu när vi med stormsteg närmar oss advent och jul.
Måndag och tisdag åker jag till huvudstaden å arbetets vägnar men någon chans till trevlig spring-i-affärer-tid lär det inte bli. Nej här handlar det om att skapa utrymme i min redan överfyllda hjärna för nya klokskaper.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
 
1 Helena Högberg:

skriven

Den mittersta vasen är finsk. Av Tamara Aladin och heter "Kielo" Riihimäen Lasi tror jag bestämt. Jag har samma i rött :)

Svar: Å rackarns!
Anita Stenmark

Kommentera här: