Lucka nr 15

För att känna julstämning behövs flera komponenter varav en är blommor. Själv är jag väldigt svag för vitblommande växter, inte minst vid juletid.
 
Amaryllis, tulpaner, julrosor och varför inte "vanliga" vita rosor. Även om nu vitt är min favorit så funkar det ju även med andra färger bara dom inte tar överhand. Rumsgranen är också en trevlig växt och den är tålig för den jag köpte förra året är med fortfarande och det vill inte säga lite!
 
Hyacinter är kanske den mest juliga för mig men under många år hade vi aldrig några sådana eftersom maken är allergisk men så testade jag vit den vita och minst doftande och si det funkar. Här har jag samlat bilder från Pinterest som visar en mängd olika sätt att exponera denna lökväxt för det känns rätt roligt att kunna förändra nåt så traditionellt.
 
Pyssla lugnt så ses vi i morgon.
Anita
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: