Även de tråkiga räknas

Nu, mina vänner, är det vinter på riktigt!!
 
Som det har snöat de senaste dagarna, måste vara minst en halv meter. Snöhögen utanför mitt syrumsfönster på andra våningen har växt till sig ordentligt. Den uppmärksamme noterar att elljusstaken inte är undanplockad men ser ni den står på plats hela året om, lyser dock enbart under advent.
 
Jag jobbar vidare med min 52-projektsplan och som rubriken antyder räknas även de tråkiga. Tråkigt stämmer absolut in på nummer 5/52..
 

..men ack så behövligt som ni ser.
 
Nästa bidrag är i alla fall en aning mer utmanande då jag av sonens sambo fått uppdraget att sy lite roligare arbetskläder. Så med hennes nuvarande överdel som utgångspunkt har jag ritat ett mönster och sytt en tunika modell blommig, 6/52.
 

Naturligtvis är tyget från mitt lager och då ingen av färgställningarna var tillräckligt långt så fick det bli en blandad kompott vilket duger gott i ett testplagg. Återstår att höra vad beställaren tycker.
 
Ha en bra vecka.
Höres
Anita
 
 
 
1 Heimlaga:

skriven

Kul arbetsblus! Jag tillbringar dagarna i blå o vit "landstingspyjamas" och har också tänkt tanken hur de skulle se ut i retrotyger eller annat mönstrat. För modellen är ju praktisk och bekväm, åtminstone när det är varmt. Men att gå från tanke till handling har jag inte gjort.

Kommentera här: