Handarbete för handkraftiga

God fortsättning på det nya året!! Vi har firat in det i svärmors fjällstuga och trodde ju förstås att  det skulle vara vintrigt och fint men ack, ack vad vi bedrog oss. På tisdagkväll blev det väderomslag av det snabbare slaget för på en ynka timma gick vi från minus femton grader till tre plus och regn. Efter två regniga dagar har vi landat på minussidan igen - tack och lov!
 
Det trista vädret lockade till stugdagar och ökande pyssellust och naturligtvis hade jag packat med material utifall att. För några år sedan köpte jag en låda fylld med jersymattrasor och dom tog jag med hit upp för att försöka få ihop den matta dom var ämnade för och kan ni förstå, nu är den klar!
 
Utrustad med virknål nr 7,5 och ett gäng trasnystan har jag suttit och knåpat ihop en matta som ska få pryda vårt badrumsgolv. Den är dryga metern i diameter och väger betydligt mer än något annat jag virkat vilket känns i höger arm. Vet inte hur det är med er men jag visste inte att man kunde bli lämmen av denna typ av aktivitet.
 
Höres
Anita
1 charlotte:

skriven

Har också virkat upp ett antal trikåtrasor och rivna påslakan till runda mattor. Håller helt med, tunga blir dom och väldans vackra. Men det sliter ack så mycket på händer och armar. Jag med min tumbasartros borde inte hålla på alls..... Men det är ju så roligt!

Kommentera här: