En fluga gör ingen sommar

Så sprang det iväg en dryg vecka utan några större utsvävningar när det kommer till kreativitet då jag har befunnit mig i vår fjällvärld där de flesta timmarna tillbringats i tornet på Hemavan Tärnaby Airport. Som i övriga delar av vårt avlånga land strålade solen från en klarblå himmel och den här vinterns evinnerliga blåsande kapitulerade, ja det var så där magiskt gnistrande som det bara kan vara i fjällen under vårvintern. Maken, som tagit ledigt, fick njuta alla dagar medans hans hustru fick nöja sig med en arbetsfri dag och jag kan lova er att jag njöt ända ut i tåspetsarna.
 
Några veckor till har vi möjlighet att njuta vårvintersol om bara vädergudarna är med.
Dagens bidrag till mitt "femtiotvåpysslerierpåettårprojekt" har en mer manlig touch än vanligt då jag har gjort en djupdykning i min fina hattask där mitt förråd av gamla slipsar ligger.
 
Där jag grävde runt bland dessa manliga attribut dök en minnesrest upp i min hjärna om en filmsnutt där man visade hur en slips blir en fluga utan nål, tråd eller sax. Ett besök på Youtube och instruktionsfilmen, som är väldigt lätt att förstå, var funnen. Följ länken om ni är sugen att testa.   https://www.youtube.com/watch?v=aZuaaxk5_24
 
 Och min egen lilla flugsvärm ser ut så här..
 
Skulle inte tro att äkta hälften är speciellt intresserad av flugorna men ett roligt sätt att snabbt återbruka en slips utan att fördärva den är det i alla fall. Nu handlar det bara att hitta det rätta användningsområdet och finns det inget är det bara att knyta upp rosetten och vips är det en brukbar slips igen.
 
Höres
Anita

Kommentera här: