Låt mig presentera fyrtionian!

Nytt inlägg tredje dagen på raken, det var länge sedan!! Kan kanske bero på att jag skådar ljuset i tunneln vad gäller 2015´s huvudprojekt - "skapa-av-det-du-har, ett-alster-i-veckan" och att jag har en ny plan för december men det återkommer jag till.
 
Nu till mitt senaste bidrag som är passande för årstiden då det handlar om en make-over av en loppad ljusstake som i nått år stått och "mognat" på hyllan.
 
Från traditionell och lite tråkig..
 
..till shabbigt vitmålad med Annie Sloans Chalk paint.
 
Ingen av alternativen är ju speciellt upphetsande men nu jäkla hände det grejer..
 
..för efter en hel del jobb med sandpapper och vax så fick den ju ett helt annat uttryck. Jag tycker nästan det ser ut som den vore karvad ur ett renhorn. Den kommer att sitta som en smäck i adventsfönstret.
 
Höres
Anita
 
 
 
 
 
1 Sofia :

skriven

Så snygg. Ser väldigt dyr ut! Bra jobbat!

2 Maria:

skriven

Hej! Har följt din blogg ett bra tag och blir jätteofta imponerad av din kreativitet! Idag slog det mig plötsligt att jag tänker på det men det är ju roligare att tala om det oxå :) Återbruk som du lyfter till en ny nivå och känns bra både för världssamvetet och ögat, snyggt Anita! Sen är det roligt att det blandas med vardagsfunderingar och förändringar i livet, lycka till med arbetsbytet.

3 lopplisa:

skriven

Verkligen ursnygg!! Vilket lyft alltså!!

4 Fiff:

skriven

Så himla snygg! Vilket mönster!

Kommentera här: